vrijdag 16 augustus 2013

Fietsbel!

Tijdens het winkelen liep ik tegen een bel aan. Die wilde ik wel op mijn fiets! Die moest natuurlijk wel eerst geheel in 'Anniegurumi' stijl worden gehaakt.
Hier is hij dan! Dit maakt mijn fiets toch net weer wat meer 'mij!'


Het patroon (ggehaakt met haaknaald 3) 
Het kapje om de bovenkant van de bel: 

1. 6v in een magische ring
2. 2v in iedere v =12
3. 2v in iedere 2ev =18
4. 2v in iedere 3ev =24
5. 2v in iedere 4ev =30
6. 2v in iedere 5ev =36
7. 2v in iedere 6ev = 42
8. 2v in iedere 7ev =48
9. 2v in iedere 8ev = 54 
10. 1v in iedere v = 54
11. 2v in iedere 9ev = 60
12. 1v in iedere v = 60
13. 2 v in iedere 10ev = 66
14. 2v in iedere 11ev = 72
15 t/m 17. 1v in iedere v is 72

Ik heb het kapje vastgelijmd,  want als je hem dicht maakt en hij de onderkant van de bel raakt, het katoen het geluid dempt.

Uiltje: 
1. 6v in de magische ring
2. 2v in iedere v =12
3. 2v in iedere 2ev = 18
4. 2v in iedere 3ev = 24
5. 8v met 1 keerlosse
6. 8v erug met 1 keerlosse
7. 1v (1 hst, 1st, 1dst, 1st, 1hst) 3 halve vaste, 
(1hst, 1 st, 1 dst, 1 st, 1 hst) hv
8. Nu haak je met vaste een rondje. Op het puntje van de oren doe je 3v.

Blaadje: 
10 losse
1v in de derde vanaf de naald.
In de volgende 7 losse doe je het volgende:
4 dst, 1 st, 1 hst, 1v
Doe dit ook aan de andere kant.

Naai alles vast en de bel is klaar!


12 opmerkingen:

  1. Wat een supperleuk ding!
    Mijn dochter heeft ook zo'n bel op haar fiets,
    hier ga ik haar mee verassen.
    Dankjewel dat je het patroontje met ons wilt delen!
    groetjes Iefke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Origineel! Is dit zo'n grote fietsbel?

    Groetjes,
    Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En bedankt voor het delen! Ik weet nog wel iemand die ik heel blij kan maken hiermee (mits het zo'n grote bel is)

      Verwijderen
  3. Hey Tamara,
    Het is een grote bel, wat helaas moeilijk te zien is op de foto. Twee keer zo groot als een normale bel.

    Groetjes Anniek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dan kan ik iemand heel blij maken. Hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk patroon! Dank voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Via via op je blog terecht gekomen en wat een leuke!! Ben direct volger geworden.
    Prachtige lay-out trouwens, echt te gek!
    Ben zelf een grote uilen-fan, mijn blog heet dan ook de creatieve uil.
    Heb momenteel een GIVE-AWAY lopen. Je kunt 5x kans maken op 5 pakketten. Neem dus gerust een kijkje op:
    http://decreatieveuil.blogspot.nl
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw wat ontzettend leuk gemaakt..! :-)
    Gr. Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi!

    Wat super mooi deze fietsbel!
    Ik ben zelf op zoek naar een fietsbel voor mijn vriendin in de vorm van een hommeltje.
    Verkoop je ook fietsbellen?

    Groetjes Floranne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Floranne,

    Stuur me even een mailtje op juf_anniek@hotmail.com!

    Groetjes Anniek

    BeantwoordenVerwijderen